Folket bakom: Jamin with Jamin som spelar 22 idag

Namn: Jamin Pirnia

Deltar i festivalen med att:

-Intervjua folket och folket bakom där det sedan sänds som podcast via bloggen/hemsidan.


Har jobbat med festivalen:

– I Slutskedet. Jag har egentligen inte en stor uppgift om man ska jämföra
vilket enormt jobb som har legat, ligger och står bakom, framför, runtom projektet möllevångsfestivalen. Folket som gör detta möjligt!

Varför engagerar du dig i Möllevångsfestivalen?

–  Jag tror på sättet festivalen arrangeras . ideellt & kravlöst, Att göra lite eller stort tillhör helheten & det
gemensamma. Ett framtidsbehov att inspireras av. En självklarhet för närmiljön att skapa och göra det möjligt.Helt facinerande att festivalen är Ständig och formbar av vad som planeras, bokas, gestaltas samt upplevs sedan på plats. Att inte enbart spika fast ramen kring duken, utan låta konsten
vara med och skapa det som är.

Vad är grejen med Möllevångsfestivalen – vad skiljer den från alla andra festivaler?

-Papperslappssamlare är inte lika aktuella eller intressanta [money money
money]. Vinst blir det när man jobbar med och för andra. Barnen är de enda som får de förtjänta femkrona per såld knapp. Jag upplever festivalen bringer fram människans sanna kraft och natur in i dagens betong.
ett uttrycksätt. Mår du bra, mår jag bra, allt annat är illusoriskt.

Vad är ditt roligaste minne från tidigare års festivaler?

-Att jag inte kommer ihåg mycket av det. Kul hade jag.. mycket.

Vad ska du absolut inte missa på årets festival?

-Barnfestivalen i dess olika tillställningar. Min kusin Marjane och hennes
två barn har rest från Italien för att uppleva Möllevångsfestivalen.
Jag kommer under lördagen jobba med att intervjua människor och få det bekräftat av hur bra de mår.
Micka upp diverse liveframträdanden och det som låter och är intressant. Förhoppningsvis glömmer jag att inte missa vårt eget uppträdande på fredagen . Jag har nog aldrig tidigare tagit på mig något i
dess like gällande att sätta ihop ett band och få ihop en grym uppsättning på mindre än 2 månader.

Tanken kom. Idag utövar premiärspelningen under namnet Jamin With Jamin, Ett performance som kommer ge dig ett intryck då vi är duktiga på just ordet uttryck.

Jamin With Jamin (Malmö/Kalmar)
Fredag 25 Juli 22.00- | Torgscenen
Discoglitter, glamglädje och kärlek framför allt.

Kommentera

