Bilder från fredagen

Vilken suverän första festivaldag det blev, hoppas att alla hade riktigt kul på gator, gårdar, parker och torg!

Här kommer ett gäng länkar med bilder, dessa och fler laddas upp så småningom på vår flikr.

Faela

Reggae i Oasenl

Artisterna 2

Folket 2

Artisterna

Folket

Gröna gatan

Afrobeatorkestern

Vid lunchtid

4 svar

  1. Måste yttra mig innan jag sprängs!! Snälla stoppa detta jävla hippie spektakel! Vem är denna festival till för? Vad fan vet dessa nyinflyttade stockholmare och smålänningar om Möllan!! På 5år har stadsdelen totalt invaderats av dessa hippa retrokids från norr! Är det inte jävligt mesigt med vita rikemansungar som springer omkring i dreads och tror dom är rastafaris. Jag har bott på Möllan i 32år och jag har alltid älskat denna stadsdelen men inte längre. Möllan har varit en arbetarstadsdel med blandad befolkning där man kunde bo centrallt fast man hade lite lägre inkomst men som i alla städer så får de med lägre inkomst flytta ut i förorten. De flesta invandrare som gjort Möllan så unik bor inte där längre utan i rosengård. De jobbar på dagarna i sina butiker och bidrar till den politiskt korrekta bilden av “multietniska möllan”. Många ja växt upp med på Möllan kan inte finna en lägenhet på Möllan men ändå ser jag flyttlassen varje dag med eko smålläningar som anländer. Har deras rika pappor köpt lägenheten så ungarna kan få leka arbetarklass några år? Man ser inte dessa politiskt korrekta nyanlända hippies umgås med invandrarna som bor här och ja tror inte dom hade satt sina ungar i skola här. Nä ut med detta packet som exploaterar Möllan.

  2. Hej Vessli. Jag heter Karl men kallas Chazz. Jag är född och uppväxt i vår kungliga huvudstad men funderar på att flytta till Malmö under hösten. Min pappa funderar på att köpa en lägenhet till mig men jag motsäger mig detta, då jag vill bli ett med möllanfolket. Eftersom du har bott på möllan i 32 år kanske jag kan få hyra ett rum av dig? Jag (pappa) betalar bra. Dock max 5000 kr.
    Mvh Chazz

  3. vessli 4 president

  4. hej vi har inte lagt oss i diskussionen , det var nån annan. vi spelar just nu. hoppas vi ses i malmö snart igen!

Kommentera

