Lisa Bouvier & The Pop Messengers

lisa-bouvier
Ja, då var det dags för Lucia ljusets oskuldsfulla gestaltning till att äga rum. I år ska jag betrakta ljuståget, äta god mat på ”far i hatten” och låta öronen sjunga med artisternas stämningsfulla toner. Inte heller i år röstades jag fram som Lucia. Må hända att jag är kille med en massa skägg och att jag mer eller mindre ser ut som en tomtenisse med häng. Jag skulle säkerligen snubbla och tända eld på mig själv väl på plats. En brinnande, manlig Lucia hade fått tanterna att vrida sig i 180 grader och fått sydsvenskan till att jubla.
En alternativ luciatåg är att invänta i hopp om manligt kön framträda.

Lisa Bouvior & The Pop Messenger består av tre killar och två tjejer som
skapar pop man blir glad av.
En av dessa tjejer heter Emmy Högström Tagesson. En fantastisk
energibringare som står för stämsång och diverse
snygga manövringar på scen.
Bäst av allt är att vi är från samma underbara håla i småland.
På teaterscen spelade vi i olika gäng.
 En hetsig jetsare möter en knivskarp shark i en egendomlig tolkning
av Westside story.
Jävla smålännigar tänker ni.. 

Sen har vi då Lisa Bovier som är bandets själ och benstomme.
Vi slö-snackade så där taffligt över telefon och jag lovar att vara mer förberedd
med frågor till nästa gång.
Har du varit Lucia, Lisa?
”Fick aldrig vara Lucia då jag hade för kort hår.
Igår var jag på Lucia i kyrkan, första gången jag köat för att komma in i kyrkan.
 Det kommer bli en jullåt med julekläder när vi spelar, var så säker!”
Vad förväntar du dig idag?
”Att sony BMG ska ringa och ge mig ett fett kontrakt!”
2009 ska jag
- Dricka mer öl
- Äta mer choklad
- Bli firad popartist

Besök Far i hatten som ligger i folketspark
13 december kl 14.30 för att uppleva dessa lyckopiller.

/ Jamin Pirnia


Kommentera

