Miranda Gjerstad

Miranda Gjerstad

Miranda Gjerstad

Det kan inte vara lätt att gå i Miranda Gjerstads skor. Med denna föga ålder har hon redan klivit jätte steg in i konstnärskapets alsterväggar och sprätter färger över den slätstrukna vita väggen. Inte heller är hon rädd över att vara en malmöprofil, men nöjer sig inte med Malmös utbud då hon nästan spelat på vartenda scen. Nej, här har vi en tavla utan ram,  en livs levande konst på två fötter som ska erövra världen i pastell, färg och tonform.
Jag själv har haft äran att uppträda med Miranda och vårt första uppträdande slutar upp i en trio föreställning med klädombyten, masker och en te bjudning.

såhär ser schemat ut 13e december för Miranda
kl 16 – spelning på ” Far i hatten”
kl 19 – föreställning på Inkonst  ”Vandrarinnans Blues”
kl 21 – säsongavslutning på klubb Amoré  ”Instead av home”

Varit Lucia något år?
Ja, när jag var 14 och hade rosa hår var jag lucia på kallbadhuset. På den tiden jag inte hade kommit på att jag kunde sjunga, men jag sjöng en vers solo och var så nervös att min kind domnade bort!
Skandalminne från tåget?
Det är alltid lika tråkigt att få ett hejdlöst skrattanfall i ett gravallvarligt
luciatåg!
Vad gör du om dagarna?
På dagarna sover jag och badar varma bubbelbad
sedan blir det kväll och då brukar jag spela en vandrarinnans blues föreställning
och äta mat sedan är det natt och då gör jag något helt annat..
Lussebullar eller pepparkakor?
Pepparkakor med smör och ost! och lussebullar är också gott fast jag tycker
lussekatter låter godare.
Julskinkan eller falafel nr 1?
Jag har svårt för just julskinkan men jag hade å andra sidan blivit besviken om jag
fick en falafelrulle till julbordet!
2009 ska jag :
Slicka varenda gatsten i hela Europa och lära mig något alldeles nytt och
okänt.

Mirandas Myspace:
http://www.myspace.com/mirandagjerstad

/ Jamin Pirnia

Ett svar

  1. jamin är bäst!

Kommentera

