Till minne av Grioa

Jag slösar mitt liv på musik som om det gjorde nån skillnad.

(”Vårteckenspråk”)


Att ni faktiskt lyssnar tystnar när rösten fyller ert ljudrum
jag vill besvara den respekten med ord från min inre mun
och när jag möter era ögon öron är en verklig sekund
tack för att ni alla här är hjälp påväg påvägen
ni förverkligar min dröm

(”Hipphopp”)

Den 5 december i år omkom Andrés, a.k.a musikern, poeten,  aktivisten och artisten Grioa i en tragisk olycka. För ett par år sedan flyttade han  ifrån hemstaden Västerås och bosatte sig på Möllevången.  Han kom hit till Möllan med sitt brinnande engagemang och sina vackra finurliga kritiska texter och har inte lämnat en enda möllansjäl oberörd.

Hela Möllevångsfestivalen tackar för din medverkan i festivalen och för din närvaro ibland oss på Möllan. Vi sörjer inte utan låter dina texter och din musik inspirera oss till samma engagemang som du kände när du skrev den. Det är människor som du som förverkligar vår dröm! Vila i frid!

På Möllevångstorgets scen under Möllevångsfestivalen 2007.

På Möllevångstorget under ett Stödkampanjsarrangemang i oktober 2007

http://grioa-texter.blogspot.com och http://www.myspace.com/gronsaksmannen

2 svar

  1. […] knapsu, Vegankrubb, Boka mig, catharsis, Ivar Internationell, Tung Gung, Kim Müller, area 51, Möllevångsfestivalen, samt tråd på Whoa, massa kommentarer på last.fm och kärlek och saknad vart än du visat […]

  2. […] Nerg, knapsu, Vegankrubb, Boka mig, catharsis, Ivar Internationell, Kim Müller, area 51, Möllevångsfestivalen, Exponeringar & Snack, Tsotsi Gab, Make my day, ikaserdig, Watch me rise, kickbackrelax, […]

Kommentera

