Enkät: Vad tycker du om Möllevångsfestivalen

Lördagen 28e februari gick vi till för att fråga folk på stan vad de egentligen tycker om Möllevångsfestivalen. Både ris och ros efterfrågades, här är resultatet.

Vad tycker du om Möllevångsfestivalen?

Hector Rozas

– Det är ett mycket bra initiativ. Allt som samlar olka folkslag är bra. Jag har bott här i 31 år och känner många som är engagerade i festivalen. Det är bra att festivalen samlar upp många unga istället för att de driver runt. Jag jobbar på barnpsyk, även om jag verkligen inte gillar det namnet, så jag vet vad som händer.

Patrick Foki

– Den var bättre senaste gången. Mer ordning och mycket musik.

Ullis Clementzlor

– Den är kul. Det är jättemysigt med party på gatorna.

Tomas Månsson

– Ingen aning. Jag har inte hört talas om Möllevångsfestivalen. Tror inte att jag är målgruppen heller. Jag har två barn och inte tid att lyssna på musik. Men alla festivaler är bra.

Marcus, Anna & Leona Lamancha

– Den är jättebra och blir bättre. Det är trevligt att umgås, komma ut, äta mat och alla olika kulturer. Det är mycket ljud och folk men det är helt ok om det inte blir för stökigt.


Ett svar

  1. […] om lönepolitik och fackliga löften, mitt andra inlägg om stadsdelsmotstånd, läs även om Möllevångsfestivalen. […]

Kommentera

