Vad tycker du om festivalen?

parkfest 020

Hej Eddo, vad tycker du om festivalen?

-Jag tycker den är fantastisk, jättebra och fin. Trevliga människor, bra arrangemang och ett tillfälle att få se vad som händer på Möllan. Festivalen för människor samman och alla lär känna varandra. Det är också bra att känna folk från festivlalen för då vet man alltid vad som är på G.

Vilket är ditt bästa festivalminne?

-Ah…låt mig tänka, jo det var när jag plankade in på reggaefestivalen…

Vadå planka, alla arrangemang e ju gratis, säg inte att du la massa energi på att planka in på något som inte tog inträde eller ens hade staket….haha

-Nej, nej det var fel….vänta, Simrishamnsgatan är mitt bästa minne. När den är avstängd för biltrafik och försäljare och musiker flyttar ut på gatan. Himla mysigt. Simrishamnsgatan borde alltid vara avstängd, skriv det. Och att det var fest och grillning och loppis och utställningar och sånt på alla gårdar.

Vad ska du göra på festivalen i år?

-Jag ska nog spela med vårt band Super Maroc på Far i hatten, tror jag iallafall, vet inte om det är klart ännu.

Oki, tack så mycket då ses vi i vimlet då 🙂

-Men jag vill hälsa oxå till alla vackra tjejer som tycker om mig, och mamma.

Eh, oki det ska vi ordna….

sammordningsmöte 010

Hej Fredrico, vad tycker du om festivalen?

-Jag gillar festivalen. Den är sommarens stora höjdpunkt här i Malmö. Så mycket människor och så bra stämning. Och arrangörerna gör verkligen ett jättejobb.

Vad är ditt bästa festivalminne?

-Det var nog när någon sa att det viktigaste är att jag har roligt. Jag var lite stressad inför ett framträdande och undrade om jag skulle göra si eller så och så sa någon det och allt föll på plats. För det är ju så enkelt och opretantiöst det är här på Möllan; det viktigaste är att man har roligt. Då blir det man gör bäst!

Vad ska du göra på festivalen i år?

-Jag kommer att spela candombe i karnevalståget med Pim Pam Pom som jag har gjort alla tre åren hittills.

Oki, tack så mycket, då ses vi i vimlet då 🙂

-Ja, det gör vi 🙂

//Rebecca

Kommentera

