Folket bakom festivalen: Marcelo

Marcelo är en veteran inom Möllevångsgruppen och har arbetat med kultur och boendefrågor på Möllan i flera år. I år jobbar han dessutom med Möllevångsfestivalen.

Marcelo

Vad är din uppgift på festivalen?

Jag är arrangemangssamordnare. Men vad det innebär är lite svårt att formulera, det är väldigt brett. Min roll i första hand att hitta personer som tar hand om de olika posterna, själva arrangemangen. Tillexempel ansvariga för film, teater, miljögatan, parkmöllan, konstgalleriet etc etc. Jag är också själv ansvarig för gatukonsten och konstgatan. Anledningen till att jag är ansvarig för dem är främst att vi inte hittade någon annan. Men det gör mig inget, jag gillar konst!

”Ovanför” mig finns innehållssamordnarna Jonas och Hanna. Jag har kontakt med de flesta ansvariga för arrangemang på festivalen. Jag tar också tar emot anmälningar från deltagare och skickar vidare dem till de ansvariga.

Är det något du ser fram emot extra mycket på festivalen?

Konstgalleriet på Amiralen och Politikmöllan, det ska bli spännande att se hur det går. Och Karnevalen! Jag har jobbat två år med karnevalen och hoppas få lite ledigt för att kunna gå med i den. Jag hoppas det blir en explosion av kultur på Möllan med folk som uttrycker sig på olika sätt.

/Anna

Kommentera

