Folket bakom festivalen: Endy

Det här är Endy.

Endy och rockposen

Det här är hans första år inom festivalen. Förra året festade han på Moriskan.

-Den var skitfet den klubben så jag vet inte hur vi ska göra den bättre, men jag är säker på att den kommer bli minst lika bra.

Vad är din uppgift inom festivalen?

-Jag är platschef på Moriskan under fredagen, och klubbchef på Moriskan under lördagen.  Det betyder lite kort att jag är på plats och har det övergripande ansvaret för att allt funkar. Jag ska underlätta de sceansvarigas arbete. Vill du ha mer specifikt så vet jag inte, fråga mig på söndag vad jag gjorde under fredagen och lördagen. Just nu förbereder jag mest och ser till att allt är färdigt och mysigt tills på fredag. Jag får hjälp av bl.a utsmyckningsgruppen att samordna möblering, att det skyltas och pyntas osv.

Så vad händer på Moriskan?

På fredagen är det filmvisning och Stand up på Moriskan och på lördag är det klubb! Kl 22.00 öppnas dörrarna och festen är igång till 03.00. Inträdet är 80:- men delaktiga i festivalen betalar endast 40 pix. Jag hoppas att ALLA kommer och att ni har jämna pengar så vi slipper ha så mycket växel 😉 Ses där!

Lite praktisk info:

Filmvisningen sker i Lilla salen, schemat har ni här:

17:00
Film: Möllevångsfestivalen 2007
18:00
Film: Life Goes On
18:15
Film: Svea och jag
20:00
Tangram Film - Kortfilmspaket
21:00
Film: Kojor
21:45
Film: Institutet

Samtidigt händer det grejer på Moriskans utescen, bland annat spelar Gonza och Little Marbles, det har dock inte Endy ansvar för.

Några timmar senare är det Stand up i Lilla baren.

19:50
GARVA Comedy Club
20:50 MACK (stand up)

P.S: Hela Moriskans schema finns här.

/Anna

Ett svar

  1. Möllveångsfestivalens perfekta uppvärmning:

    Torsdag 23/7 – DJ EDGAR (rio de janeiro) – @ Debaser – FRI entré innan 22 sedan 40 kr – 100% Baile Funk + annan Tropical Bass!

    Klicka på webbplats/hemside-länken här!

    MVH
    /La Onda & Swim Fast

Kommentera

